O DESENVOLVIMENTO EDUCACIONAL DE ESTUDANTES COM TRANSTORNO DO ESPECTRO AUTISTA (TEA), EPISTEMOLOGICAMENTE MEDIADO PELAS TECNOLOGIAS DIGITAIS.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.59306/poiesis.v18e332024309

Keywords:

Estudantes autistas, Tecnologias digitais, Educação Inclusiva

Abstract

The present research had as general objective to elucidate, through digital technologies, possibilities
of educational development of autistic students in Specialized Educational Assistance (AEE) in the
State of Santa Catarina. A bibliographical and documentary research was developed, analyzing the
historical, social, educational context of digital technologies as an aid in the educational development
of students with ASD in the state of Santa Catarina. The research is based on different authors who
discuss digital technologies as a means of educational development for students with ASD in regular
schools. The use of these digital resources in teaching can favor the educational development process
of students with ASD.

Author Biographies

  • Priscila Regina Dallabona Meneghelli, UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU/FURB

    Doutoranda no Programa de Pós-Graduação Mestrado e Doutorado em Educação PPGE/FURB; Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação Doutorado e Mestrado em Educação PPGE/FURB; Licenciatura em Pedagogia UDESC; Grupo de Pesquisa: Laboratório de Estudos em Educação, Diferenças e Diversidades LAEDI.

  • Tatiana Paduin Bittencourt, UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU/FURB

    Doutoranda no Programa de Pós-Graduação Mestrado e Doutorado em Educação PPGE/FURB; Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação Doutorado e Mestrado em Educação PPGE/FURB; Graduação em Educação Física FURB; Grupo de Pesquisa: Filosofia e Educação EDUCOGITANS.

  • Celso Kraemer, UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU/FURB

    Doutor em Filosofia PUC/SP, Docente do Programa de Pós-Graduação Mestrado e Doutorado em Educação – PPGE/FURB; Líder do Grupo de Pesquisa Saberes de Si, vinculado ao PPGE/FURB

Published

2024-06-30