THOUGHTS ON THE USE OF VIDEOCONFERENCE PLATFORMS IN A TIME OF SOCIAL ISOLATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.59306/poiesis.v15e282021312-323

Keywords:

Teaching, Information and communication technologies, Coronavirus.

Abstract

This paper seeks to think about the academic and educational use of the various digital platforms at this time of social isolation because of the coronavirus pandemic. This writing places itself, methodologically, as a theoretical research of bibliographic and videographic nature. The discussions presented here originate from the understanding of the importance of these digital platforms for the socialization of knowledge at a time when information and communication technologies (ICT) prove to be necessary for the survival of various institutions, including universities and schools.

Author Biography

  • Walace Rodrigues, Universidade Federal do Tocantins - UFT
    Doutor em Humanidades, mestre em Estudos Latino-Americanos e Ameríndios e mestre em História da Arte Moderna e Contemporânea pela Universiteit Leiden (Países Baixos). Pós-graduado (lato sensu) em Educação Infantil pelo Centro Universitário Barão de Mauá – SP. Pós-graduado (lato sensu) em Cultura e Literatura pela Faculdade São Luís – SP. Licenciado pleno em Educação Artística pela UERJ e com complementação pedagógica em Pedagogia. Professor Adjunto da Universidade Federal do Tocantins (UFT). Pós-Doutor pela Universidade de Brasília – UnB/POSLIT. Docente do Programa de Pós-Graduação em Demandas Populares e Dinâmicas Regionais (PPGDire) e da Pós-Graduação em Ensino de Língua e Literatura (PPGL). Pesquisador no grupo de pesquisa Grupo de Estudos do Sentido - Tocantins – GESTO e no Grupo de Estudos e Pesquisa em Demandas Populares e Dinâmicas Regionais, ambos da Universidade Federal do Tocantins – UFT – CAPES/CNPq.

Published

2022-01-31

Issue

Section

Artigos de Demanda Contínua