EAD AS A HORIZON OF NEW DIDACTIC-PEDAGOGICAL POSSIBILITIES: THE CASE OF THE SPECIALIZATION COURSE IN EDUCATION IN DIGITAL CULTURE

Authors

  • Lauro Roberto Lostada Universidade Federal de Santa Catarina
  • Dulce Márcia Cruz Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.19177/prppge.v11e192017188-208

Keywords:

Distance Education, Digital Culture, Lettering, Narratives, Languages, Continuing Education.

Abstract

This work aims to analyze the fabric of a new cultural fabric, whose foundations are based on the technologies. The point is that this new fabric comes directly against a school scene, where the binomial power / knowledge still prevails. Thereunto, a cartographic map of the Brazilian educational model will be presented and how continuing education becomes a possibility for didactic transformation, specifically in relation to the Specialization Course in Digital Culture of the Federal University of Santa Catarina, which constitutes this research clipping. The elements presented here justify the need to consolidate a dialogical educational project, reflective and critical, which allows the encounter among teachers as a way of establishing a permanent movement in view of knowledge, and therefore, the emancipation of the subjects, who need be able to read critically the multiple forms of writing of the contemporary world.

Author Biographies

  • Lauro Roberto Lostada, Universidade Federal de Santa Catarina

    Doutorando em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina – UFSC, mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina – UFSC, especialista em Mídias na Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS, especialista em Práticas Pedagógicas Interdisciplinares pelo Centro Universitário FACVEST, graduado e licenciado em Filosofia pela Universidade Federal de Santa Catariana – UFSC. Integrante do Grupo de Pesquisa em Educação Edumídia/UFSC.

  • Dulce Márcia Cruz, Universidade Federal de Santa Catarina
    Professora Associada do Departamento de Metodologia de Ensino (MEN), da Universidade Aberta do Brasil (UAB) e da Pós-Graduação em Educação do Centro de Ciências da Educação (PPGE/CED) da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Líder do grupo de Pesquisa EDUMIDIA - Educação, Comunicação e Mídias (CNPq). Bolsista Produtividade CNPq. Graduada em Comunicação Social (FAAP/SP), Mestre em Sociologia Política (UFSC), Doutora em Engenharia de Produção (UFSC).

Published

2017-07-31

Issue

Section

Artigos de Demanda Contínua