Interests and/or educational needs of students schools of night of the city Araranguá/SC - Brazil

Authors

  • Aline Coêlho dos Santos Universidade do Extremo Sul Catarinense
  • Soraia Soares da Luz Universidade do Extremo Sul Catarinense
  • Paulo Rômulo de Oliveira Frota Universidade do Extremo Sul Catarinense

DOI:

https://doi.org/10.19177/prppge.v4e82011440-455

Keywords:

Education, Meaningful Learning, Teaching night

Abstract

Since the quality of teaching in public schools night has left to be desired, and still worried about the future of personal and professional students who attend school during this period, this research has developed, seeking to find resources and educational methods that awaken students' interest by the school, encouraging them to search for the best choices for your life. The study was through reflective interviews with teachers and students, using questionnaires with open questions. Our sample stuck to representatives of 120 students and 20 night high school teachers who carry out their functions in the same period. Both groups have made many calls for better education and sugge methods suggestd topics and methods of interest, which would e significantly to improving the qulity of teaching in these schools present today.

Author Biographies

  • Aline Coêlho dos Santos, Universidade do Extremo Sul Catarinense
    Acadêmica do Curso de Ciências Biológicas - Licenciatura da Universidade do Extremo Sul Catarinense. Bolsista de Iniciação Científica e Integrante do grupos de pesquisa Produção do Conhecimento no Paradigma Histórico-Cultural/UNESC.
  • Soraia Soares da Luz, Universidade do Extremo Sul Catarinense
    Acadêmica do Curso de Ciências Biológicas - Licenciatura da Universidade do Extremo Sul Catarinense. Bolsista de Iniciação Científica e Integrante do grupos de pesquisa Produção do Conhecimento no Paradigma Histórico-Cultural/UNESC.
  • Paulo Rômulo de Oliveira Frota, Universidade do Extremo Sul Catarinense

    Doutor em Ensino de Ciências/UFSC, Professor Titular do Mestrado em Educação/UNESC. Coordenador do Grupo de pesquisa Produção do Conhecimento no Paradigma Histórico-Cultural/UNESC. Professor de Metodologia do Ensino Superior, Teoria Histórico-Cultural, Epistemologia e História da Ciência. Formação de Professores e Educação em saúde.

Published

2011-12-30

Issue

Section

Artigos