SIGNIFICANT LEARNING IN VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS

Authors

  • Anderson Teixeira Rolim Universidade Norte do Paraná - UNOPAR
  • Bruno Cézar Scaramuzza Universidade Norte do Paraná - UNOPAR

DOI:

https://doi.org/10.19177/prppge.v10e02016182-195

Keywords:

Distance learning, Virtual Learning Environment (VLE), Teaching and learning, Information and Communication Technology (ICT).

Abstract

This article aims to list perspectives of several reports on Distance Education and its Virtual Learning Environments (VLE) face to a Meaningful Learning. Then, it wants to list important aspects of this tool in the teaching-learning process. In addition, it discusses how the cyberspace must be prepared to produce a significant learning. Briefly, it also deals with the logic of the market that drove this modality of education. The article draws the survey of bibliographic data on the subject in order to provide broad perspective on the Virtual Learning Environments.

 

 

Author Biographies

  • Anderson Teixeira Rolim, Universidade Norte do Paraná - UNOPAR
    possui graduação em Letras pela Universidade Estadual de Londrina (2001), especialização em Literatura Brasileira pela Universidade Estadual de Londrina (2003), mestrado em Letras pela Universidade Estadual de Londrina (2005) e doutorado em Letras pela Universidade Estadual de Londrina (2012). Tem experiência na área de Letras e Linguagens, com ênfase em Literatura Brasileira, atuando nos seguintes temas: Literatura, Letras e Ensino. Atua como professor de Literatura Portuguesa (Letras - UNOPAR) e como professor do Programa de Pós-Graduação em Metodologias para o Ensino de Linguagens e suas Tecnologias na mesma Instituição.
  • Bruno Cézar Scaramuzza, Universidade Norte do Paraná - UNOPAR
    Coordenador do curso superior em Gestão Pública, aluno regular do Mestrado em Metodologias para o Ensino de Linguagens e suas Tecnologias, na Unopar, Londrina, Paraná.

Published

2016-11-24