SHARED REFLECTION IN CONTINUOUS TRAINING OF SCIENCE TEACHERS: REPORT INVOLVING CTS RELATIONS

Authors

  • Fernando Cesar Ferreira Universidade Federal da Grande Dourados
  • Lenice Heloisa de Arruda Silva Universidade Federal da Grande Dourados

DOI:

https://doi.org/10.19177/prppge.v10e02016169-181

Keywords:

Continuing training, Science teaching, Elementary school.

Abstract

Continued training activities for teachers still require discussions regarding the methodologies, the disclosed content, the links of these actions to the professional development of teachers and school project. However, how would instrumentalize teacher to build herself/himself a permanently critical attitude? Searching some reflections on possible answers to this question is the purpose of this article. Thereunto, a cut is presented as an experience report from a continuing education course offered by UFGD teachers to a group of forty-five public school teachers of science of Dourados, MS. During the course we seek to show, through shared reflection, how the science teaching takes place in the articulation between the subject content and CTS issues. In this experience report, the contents  were near to the Physics teaching, focusing on the use of electronic and magnetic cards.

 

 

Author Biographies

  • Fernando Cesar Ferreira, Universidade Federal da Grande Dourados
    Licenciado em Física pela UFPR. Doutorado em Educação pela Faculdade de Educação da USP (2004). Professor adjunto na Faculdade de Ciências Exatas e Tecnologia da Universidade Federal da Grande Dourados. Professor do Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física, polo UFGD. Atua na área de Educação, com ênfase em formação de professores de ciências e física.
  • Lenice Heloisa de Arruda Silva, Universidade Federal da Grande Dourados
    Licenciada em Ciências Biológicas pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Doutorado em educação pela Universidade Metodista de Piracicaba (2004). Professora Adjunta da Universidade Federal da Grande Dourados. Professora do Mestrado em Ensino de Ciências da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Atua na área de Educação, com ênfase em formação de professores de ciências e biologia.

Published

2016-11-24