THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS

Authors

  • Monica Maria Rebelo Velloso da Silveira Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde - Associação de IES (UFRGS, FURG, UFSM)
  • Ivan Rocha-Neto Universidade Católica de Brasília, também credenciado pelo Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde - Associação de IES (UFRGS, FURG, UFSM)

DOI:

https://doi.org/10.19177/prppge.v10e172016292-309

Keywords:

CAPES, National System of Graduate, Evaluation System, Systems Thinking.

Abstract

This text is the result of raising two points of integrated inflection, commented by who lived through these times considered relevant to the successes achieved by the policies outlined by the Capes and the formation of its organizational culture. We try to present the events under the personal perspective by participants and cooperators involved in the events, elucidating gaps which generate tacit knowledge, transmitted by oral communication, the dominant culture at Capes. At this time, another cycle is initiated with the implementation of Sucupira Platform as a baseline of the National System of Graduate Studies.

 

Author Biographies

  • Monica Maria Rebelo Velloso da Silveira, Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde - Associação de IES (UFRGS, FURG, UFSM)

    Trabalha da unidade de Gestão e Documentação da Capes, mestre em Sistemas de Informação pela The American University (EUA, 1993) e doutoranda do Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde - Associação de IES (UFRGS, FURG, UFSM)

  • Ivan Rocha-Neto, Universidade Católica de Brasília, também credenciado pelo Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde - Associação de IES (UFRGS, FURG, UFSM)

    PhD em Eletrônica pela Universidade de Kent at Canterbury (Reino Unido, 1975). Docente-pesquisador do Mestrado em Gestão do Conhecimento e da TI da Universidade Católica de Brasília, também credenciado pelo Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde - Associação de IES (UFRGS, FURG, UFSM).

     

Published

2016-08-12