NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL

Authors

  • Maurício Silva Universidade Nove de Julho (São Paulo)
  • Márcia Moreira Pereira Universidade Nove de Julho

DOI:

https://doi.org/10.19177/prppge.v8e142014488-495

Keywords:

Literature teaching, African-Lusophone Literature, school, law 10.639

Abstract

This article has as aim expose some considering on the Law 10.639/03 that institutes the obligation of teaching African and African-Brazilian history and culture in the schools, and their literature. It is intended discuss some points about the Law and its practice, specifically on African Literature teaching, because most studies have only addressed to the History teaching and forgotten the African Literature in its cultural context.

Author Biographies

  • Maurício Silva, Universidade Nove de Julho (São Paulo)
    Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Nove de Julho - PPGE-UNINOVE, SP
  • Márcia Moreira Pereira, Universidade Nove de Julho
    Mestre em Educação pela Universidade Nove de Julho. Professora de graduação na Universidade Nove de Julho.

Published

2014-12-17

Issue

Section

Artigos de Demanda Contínua