The importance of coordination, monitoring and supervision in student internships

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29293/rdfg.v6i02.266

Keywords:

Internship; Job; Precariousness; Formation.

Abstract

This article aims to evaluate the importance to be given to the stages of student internship for vocational training. The professional demands of the labor market in contemporary society concur for the various higher and vocational courses to include in their syllabus theoretical and practical activities so that students complete their studies with increasingly complex jobs and tasks, involving procedures that harmonize theory to practice in an external business environment.

Author Biographies

  • Jair Teixeira dos Reis, Universidade Federal do Espírito Santo (UFES), Espírito Santo, ES, Brasil.

    Doutorando em Direito Econômico pela Universidad Internacional Iberoamericana (UNINI). Professor do Mestrado Profissional em Gestão Pública na UFES. Mestre em Educação pela Universidad Internacional Iberoamericana. Especialista em Direito Tributário pelo IBET. Bacharel em Direito pela Unimontes. Auditor Fiscal do Trabalho no Espírito Santo.

  • Gabriela Fauth, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Rio de Janeiro, RJ, Brasil.

    Doutora em Direito Público pela Universitat Rovira i Virgili, Tarragona/Espanha (2015) com reconhecimento pela Universidade Federal de Santa Catarina (2016). Menção Honrosa Cum Laude e vencedora do Prêmio extraordinário de doutorado - melhor tese em Direito no curso acadêmico 2014/2015. Mestre em Urbanismo, História e Arquitetura da Cidade pela Universidade Federal de Santa Catarina (2008) com bolsa CAPES e Bacharel em Direito pela Universidade do Vale do Itajaí (2004). Atualmente é pesquisadora posdoutoral FAPERJ no PROURB, Universidade Federal do Rio de Janeiro. Acreditada ANECA - Profesor Ayudante Doctor (Espanha). Acreditada AQU - Profesor Lector (Catalunha).

Published

2019-11-23

Issue

Section

Articles

How to Cite

The importance of coordination, monitoring and supervision in student internships. Guanambi College Law Journal, Guanambi, v. 6, n. 02, p. e266, 2019. DOI: 10.29293/rdfg.v6i02.266. Disponível em: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/RDFG/article/view/13926.. Acesso em: 22 jul. 2024.