A “quebra” de 1933 na teoria de Carl Schmitt
DOI:
https://doi.org/10.29293/rdfg.v4i2.179Abstract
Resumo: Uma interpretação da teoria de Carl Schmitt, que assumiu uma completa reviravolta de suas intenções, depois de 1933, ganhou relevância, contudo de demonstra equivocada. A tentativa de interpretar a teoria de Schmitt como uma sequência de descontinuidades abruptas revela uma falha na percepção da continuidade no desenvolvimento social real antes e depois de 1933.A diferença potencial entre a autocompreensão do autor e a intenção objetiva de seu trabalho dificilmente é reconhecida no reducionismo biográfico, de modo que se acredita que seja possível encontrar a “chave” para o trabalho de Schmitt em seus registros diários, suas declarações empáticas ao catolicismo e suas opiniões sobre a política. Desta maneira, a teoria de Schmitt é, ou reduzida a uma opinião baseada em teologia política, ou entendida como um buraco em termos de sua relação com o Nacional Socialismo.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ingeborg Maus
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The copyright of published articles belongs to the author(s), with the journal's rights to the first publication, either printed and/or digital.
Author(s) may only use the same results in other publications when clearly indicating the Revista de Direito da Faculdade Guanambi as the original publication medium. If there is no such indication, the journal will consider it a situation of self-plagiarism.
Articles published here can only be completely or partially reproduced if they expressly mention the origin of their publication as this journal, referring to the volume and number of this publication, in addition to the DOI link for cross-reference. For legal purposes, the original publication source must be recorded.
As the Revista de Direito da Faculdade Guanambi is an open access journal, the free use of articles in educational and scientific applications is allowed as long as the source is mentioned, according to the Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional license (CC BY NC SA 4.0).