SOCIOLOGY OF CHILDHOOD AND ETHNOGRAPHIC APPROACH’S CONTRIBUTIONS TO RESEARCH WITH CHILDREN

Authors

DOI:

https://doi.org/10.19177/prppge.v13e242019409-427

Keywords:

Children. Childhoods. Research with children. Ethnography.

Abstract

This study aims at discussing the importance of research conducted with children and presents contributions from two theoretical fields: Sociology of Childhood and Ethnography. Theoretical fields such as these are essential, because in addition to broaden our views of childhood and of being a child, they point out methodological paths of research and re-signify their senses.

Author Biographies

  • Vanessa Alves Vargas, Escola Estadual Engenheiro Roberto Bastos Tellechea
    Mestre em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande e professora alfabetizadora nos Anos Iniciais do Ensino Fundamental na E.E.E.M. Engenheiro Roberto Bastos Tellechea.
  • Vilmar Alves Pereira, Universidade Federal do Rio Grande

    Doutor em Educação, Coordenador do Programa de Pós Graduação em Educação Ambiental da FURG. Editor chefe da Revista REMEA. Líder do Grupo de Pesquisa sobre Os Fundamentos da Educação Ambiental e Popular. Bolsista de Produtividade do CNPq Nível -2.

Published

2019-12-13

Issue

Section

Artigos de Demanda Contínua