Prevalence of strategic thinking schools in implementation of erp systems in concessionaires of vehicles

Authors

  • Natália Cristina Galliani de Oliveira Faculdade de Educação São Luís
  • Leonardo Augusto Amaral Terra Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.19177/reen.v6e12013192-228

Keywords:

Strategic schools. Information Technology. ERP systems

Abstract

With constant evolution of technology and strategies, this research aimed to highlight the importance of strategies in the implementation process of an ERP system in car dealerships, identifying the contributions of strategy schools, proposed by Mintzberg, Ahlstrand and Lampel in his book "Strategy Safari". In carrying out this work a qualitative multicase study was conducted in four car dealerships, with exploratory interviews with the directors and managers of the IT department of the companies concerned, who provided the information for the understanding of measurement prevalence of each line of strategic thinking in that activity. With the results, we conclude that each strategy developed and implemented during the deployment, has marked characteristics of each of the schools of strategic planning, contributing to the successful implementation and use of the system.

Author Biographies

  • Natália Cristina Galliani de Oliveira, Faculdade de Educação São Luís
    Bacharel em Administração de Empresas pela Faculdade de Educação São Luís.
  • Leonardo Augusto Amaral Terra, Universidade de São Paulo
    Bacharel em Administração de Empresas pela Universidade de São Paulo, com MBA Executivo em Gerenciamento de Projetos pela Fundação Getúlio Vargas e Mestrado em Ciências no programa de Administração de Organizações pela Universidade de São Paulo. Atualmente é Doutorando do programa de Administração de Organizações da Universidade de São Paulo e atua nas áreas de desenvolvimento organizacional, administração estratégica, gestão da inovação, gerenciamento de projetos, negociação e enfoque sistêmico na administração.

Published

2013-05-05

Issue

Section

Artigos Científicos