MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC

Authors

  • Aléssio Bessa Sarquis Universidade do Sul de Santa Catarina, Unidade Centro, Programa de Pós-Graduação em Administração, Florianópolis, Santa Catarina
  • Mara Cristine Kich Universidade do Sul de Santa Catarina, Unidade Centro, Programa de Pós-Graduação em Administração, Florianópolis, Santa Catarina
  • Edson Roberto Scharf Universidade Regional de Blumenau (FURB), Programa de Pós-Graduação em Administração, Blumenau, Santa Catarina - Brasil
  • Karina Ramos Wagner Universidade do Sul de Santa Catarina
  • Lenoir Hoeckesfeld Universidade do Sul de Santa Catarina, Unidade Centro, Programa de Pós-Graduação em Administração, Florianópolis, Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.19177/reen.v9e12016265-292

Keywords:

Retail marketing, Marketing diagnosis, Analysis of the marketing situation, Sectoral analysis, Video rental industry.

Abstract

The video rental industry faces serious market threat. This study evaluates the marketing situation of this sector in Florianópolis Region, Santa Catarina. Descriptive and quantitative research, in the form of field survey was carried out with 26 video rentals. The results confirm that the sector is in decline and that the main threats are the intensity of piracy, free download movies from the Internet, virtual video rentals, pay-TV, the use of Internet/social networking for consumers and reducing demand. The study contributes to broaden the knowledge of the sector's situation in Brazil.

Author Biographies

  • Aléssio Bessa Sarquis, Universidade do Sul de Santa Catarina, Unidade Centro, Programa de Pós-Graduação em Administração, Florianópolis, Santa Catarina

    Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo e professor do Programa de Pós-Graduação Mestrado em Administração da Universidade do Sul de Santa Catarina, Florianópolis, SC - Brasil - [email protected]

  • Mara Cristine Kich, Universidade do Sul de Santa Catarina, Unidade Centro, Programa de Pós-Graduação em Administração, Florianópolis, Santa Catarina

    Mestre em Administração pela Universidade do Sul de Santa Catarina e professora dos cursos de graduação em Administração e Ciências Contábeis da Faculdades Borges de Mendonca, Florianópolis, SC - Brasil - [email protected]

  • Edson Roberto Scharf, Universidade Regional de Blumenau (FURB), Programa de Pós-Graduação em Administração, Blumenau, Santa Catarina - Brasil

    Doutor em Engenharia e Gestão do Conhecimento na área de Marketing pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) e professor do Programa de Pós-Graduação Mestrado em Administração da Universidade Regional de Blumenau (FURB), Blumenau, SC – Brasil – [email protected]

  • Karina Ramos Wagner, Universidade do Sul de Santa Catarina

    Aluna do curso de graduação em Administração da Universidade do Sul de Santa Catarina, Florianópolis, SC - Brasil - [email protected]

  • Lenoir Hoeckesfeld, Universidade do Sul de Santa Catarina, Unidade Centro, Programa de Pós-Graduação em Administração, Florianópolis, Santa Catarina
    Aluno do Programa de Pós-Graduação Mestrado em Administração da Universidade do Sul de Santa Catarina, Florianópolis, SC - Brasil - [email protected]

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Published

2016-05-05

Issue

Section

Artigos Científicos