A PRATICAL TARIFF MODEL FOR PUBLIC PORT AUTORITITES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.19177/reen.v14eI2021183-208

Keywords:

Porttariff, Princing, Port, Costs, Economic regulation.

Abstract

This work propose a practical tariff models regarding public ports in Brazil, using a new normative launched for Brazilian transportation agency (ANTAQ) in 2019. It also brings theoretical and analytical elements, economic and financial balance based on appropriate average costs in each tariff modality. Contains a complete mathematical-financial model, including a numerical, hypothetical and general example, a case study serving as a starting point for the all other concrete cases.

Author Biographies

  • Sandro José Monteiro, ANTAQ
    Engenheiro Eletricista e Mestre em Engenharia Elétrica pela Universidade de São Paulo. Pós-graduado em Gestão Pública pela Escola Nacional de Administração Pública (ENAP) e em Direito Econômico pela Fundação Getúlio Vargas (FGV). Titular do cargo de Especialista em Regulação na ANTAQ. E-mail: [email protected] .
  • Fabiane Santos de Mello

    Fabiane Santos de Mello

    Pós-graduada em Direito Portuário e Marítimo pela Maritime Law Academy (MLAW)
    Especialista em Regulação na ANTAQ
    Endereço: ANTAQ, SEPN Quadra 514, Conjunto “E”. CEP: 70760-545. Brasília, DF, Brasil.
    Telefone: (61) 2029-6979
    E-mail: [email protected]

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Published

2021-05-27