Disarmed Conversation: Theory, Criticism and Literature

Authors

  • Bruno Pucci
  • Christian Muleka Mwewa Universidade do Sul de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.19177/rcc.v6e22011527-540

Keywords:

Critical Theory, Formation, Literature

Abstract

The present paper presents a dialogue between authors Bruno Pucci and Christian M. Mwewa around the idea of the Bildungsroman. Such a debate is grounded on Critical Theory and Literature. The ‘conversation’occurs around three novels, Um rio chamado tempo, uma casa chamada terra; Un amour de Swann; Grande Sertão: veredas. The discussion begins with a ‘dialogue’ that is reshaped as a ‘debate’, till finally becoming a ‘conversation.’ These three levels, ‘dialogue, debate, conversation,’ aim at reaffirming the dialectics present in the novels.

Author Biographies

  • Bruno Pucci
    Docente da Universidade Metodista de Piracicaba, UNIMEP, Brasil. Doutor em Educação: História, Política, Sociedade pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.
  • Christian Muleka Mwewa, Universidade do Sul de Santa Catarina
    Docente do programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Sul de Santa Catarina. Doutor em Ciências da Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UNISUL).

Published

2011-12-22