Innovation in information technology (IT): Results of innovation in IT companies in Paraná, Brazil

Autores

  • Marco Antonio Sartori Universidade Estadual do Oeste do Paraná
  • Emanuel Campigotto Sandri Universidade Federal do Paraná http://orcid.org/0000-0002-4539-2090
  • Amanda Vezzaro Fundação Getúlio Vargas
  • Elizandra da Silva Universidade do Oeste do Paraná

Resumo

Innovation has been consolidated as a critical element in the strategy of organizations in the most diverse segments of the market. Investing or not in innovation is a decision that can influence the competitiveness and sustainability of the business, as well as the permanence of a company in the market. Due to the great importance attributed to innovation, the objective of this paper is to draw a comparison between the initiatives related to investments in innovation in a set of IT companies in the state of Paraná and the main innovation alternatives listed in the literature national and international levels, evaluating the impacts caused by these investments, taking as the exploratory research the methodology addressed. Based on the results obtained, it has hoped that IT service companies will be able to increase their competitive potential and ensure the sustainability of their businesses.

Biografia do Autor

  • Emanuel Campigotto Sandri, Universidade Federal do Paraná

    Bacharel em Administração (2012) pelo Centro Universitário Fundação Assis Gurgacz - FAG. Pós-graduado em Gestão Comercial (2017) pelo programa de MBA da Fundação Getúlio Vargas - FGV. Mestre em Administração, programa Profissional, pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE. Atualmente é Doutorando em Administração pela Universidade Federal do Paraná, Linha de Pesquisa em Inovação e Tecnologia. Atuou como Analista de Informações Estratégicas Sênior na UNIMED Cascavel. Tem experiência em Administração, com ênfase nas áreas: Comercial, Tecnologia da Informação e Gestão Empresarial. Em pesquisa, atua principalmente nos seguintes temas: sustentabilidade, tecnologia da informação, estratégia e competitividade.

Downloads

Publicado

2020-10-02

Edição

Seção

Artigos