PROPOLIS PROJECT: DEVELOPMENT OF A SOCIAL BUSINESS MODEL PROPOSAL

Autores

  • Kelly Cristina de Oliveira Anacleto Pesquisadora do Centro Universitário UNA
  • Ricardo Viana Carvalho de Paiva Professor Adjunto do Centro Universitário UNA
  • Luiz Rodrigo Cunha Moura Professor Adjunto do Centro Universitário UNA

DOI:

https://doi.org/10.19177/reen.v10e3201727-46

Palavras-chave:

Business models, Social entrepreneurship, Social inclusion, Social business.

Resumo

The studies purpose is to propose a social business model that fits Propolis Project, which is intended to promote the social inclusion of community agents where it will be inserted. The data were collected through interviews. Propolis Project can guarantee the social inclusion of its agents through the investments’ return to shareholders, profits reinvestments in the project itself, people insertion into the labor market and environment preservation. This study improves Social Business Models components studies, bringing to the academy a built model — Project Propolis – and it can serve as a base of research and replicated in practice.

Biografia do Autor

  • Kelly Cristina de Oliveira Anacleto, Pesquisadora do Centro Universitário UNA

    Mestre em Administração pelo Centro Universitário UNA.

    Especialização em Gestão de Marketing - SENAC/MG

    Especialização em Gestão Empresarial - SENAC/MG

    Graduação em Secretariado Executivo pelo Centro Universitário Newton Paiva.

  • Ricardo Viana Carvalho de Paiva, Professor Adjunto do Centro Universitário UNA

    Doutor em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG.

    Mestre em Administração pela Fundação Getúlio Vargas - FGV.

    Bacharel em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG.

  • Luiz Rodrigo Cunha Moura, Professor Adjunto do Centro Universitário UNA

    Doutor em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG).

    Mestre em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG).

    Especialista em Tecnologia da Informação e Gestão Empresarial pela PUC/Minas

    Bacharel em Informática pela Universidade Federal de Viçosa - MG (UFV).

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Publicado

2018-04-11

Edição

Seção

Artigos Científicos